Game ON

Editia 2021

Scop

Completarea notiunilor predate la TIC si aplicarea acestora in proiecte practice prin crearea de jocuri si animatii educationale interdisciplinare.

Obiective

O1. Aprofundarea cunostintelor din domeniul IT, prin diversificarea instrumentelor si metodelor moderne de aplicare in practica a cunostintelor IT

O2. Digitalizarea informatiilor din diverse discipline, prin incorporarea acestora in jocuri si animatii educationale, copiii creand astfel legaturi interdisciplinare

O3. Orientarea catre lucrul bazat pe proiect, prin toate fazele, de la idee la finalizare

O4. Inspirarea copiilor prin contactul acestora cu experti din domeniile concursului

O5. Stimularea participarii la concursuri aliniate cuturii tehnice moderne

Descriere pe scurt

In cadrul concursului, copiii vor depune un proiect in format digital, sub forma unui joc sau a unei animatii, create pe platforma Scratch sau Roblox.

Proiectul trebuie sa fie educational, scopul acestuia fiind invatarea sub forma de joc/animatie a notiunilor din celelalte materii. 

Exemple: o poezie animata, un joc puzzle din geografie, un quiz din istorie, animatie figurativa din matematica, invatarea unei limbi straine, etc…

Beneficiile unui astfel de concurs sunt multiple astfel ca vom detalia mai jos doar cateva dintre ele. 

Implicandu-se in acest concurs, copiii vor fi incurajati sa incerce sa predea o lectie folosindu-se de programare pentru a pune notiunile in formatul unei animatii sau al unui joc. Atunci cand elevii sunt incurajati sa predea altor colegi anumite concepte, ei sunt motivati sa exploreze mai mult respectivul domeniu, sa gaseasca solutii inovatoare de a explica anumite lucruri si in acest fel, ei insisi invata mai mult si isi doresc sa continue sa descopere acel domeniu. 

Copiii sunt pasionati de tehnologie mai ales ca aceasta este din ce in ce mai mult prezenta in lumea care ii inconjoara. Este important sa ii ajutam pe copii sa inteleaga cum functioneaza calculatoarele si cum putem ‘’comunica’’ cu acestea cu ajutorul programarii, astfel incat sa realizam ce ne dorim noi atunci cand cream un proiect. Cu cat ii ajutam mai mult pe copii sa inteleaga programarea, cu atat ei isi vor dezvolta atat abilitatile de rezolvare a problemelor cat si gandirea algoritmica si creativitatea, ei putand deveni chiar creatori de tehnologie. Participand la acest concurs, copiii vor fi incurajati si sustinuti sa invete programarea si sa isi dezvolte noi abilitati. 

Elevii sunt atrasi de jocuri si de desene animate astfel ca ei vor gasi cu siguranta solutii amuzante si conectate la ceea ce le place lor pentru a le explica colegilor notinuile din celelate materii. Ei vor face acest lucru prin intermediul proiectelor ce le vor realiza in Scratch sau Roblox. Se spune ca daca vrei sa inveti cu usurinta ceva, este important sa gasesti o legatura intre acel lucru si pasiunile tale.  Cand le explicam/predam concepte din orice domeniu de studiu cu ajutorul jocurilor sau animatiilor, copiii devin mult mai interesati si reusesc sa aiba mai multa rabdare sa exploreze.  pentru ca este legat de jocuri sau animatii pentru care ei au o pasiune. Astfel, vom descoperi ca si ceilati colegi care nu se vor implica in concurs, vor beneficia urmarind jocurile sau animatiile create de colegii lor si vor invata astfel lucruri noi intr-un mod distractive.

Desfasurarea concursului

Organizatorii si partenerii concursului (experti din domeniul IT) pun la dispozitia elevilor o biblioteca virtuala online cu materiale ajutatoare, pe siteul concursului, la care copiii vor avea acces pe toata perioada concursului.

Concursul se desfasoara in 2 etape:

Etapa 1 – toti participantii vor depune proiectele online

Etapa 2 – vor fi selectati un numar de 20 finalisti, ce vor fi indrumati personal, online, de catre organizatori si partenerii experti in vederea imbunatatirii proiectelor

Din cele 20 proiecte selectate, se vor acorda premii pentru: impact educational, mod de implementare, game design, originalitate, tehnic, artistic, popularitate, implicare, etc.

Grupul tinta

Elevii din invatamantul gimnazial, clasele I-VIII, din toate scolile din tara.

Perioada de desfasurare

Semestrul al 2-lea, 2021.

26.04 – apelul proiectului

17.05 – data limita depunere proiect online Faza 1

24.05 – anuntare 20 finalisti pentru Faza 2

25-28.05 – mentorat finalisti Faza 2

02.06 – data limita depunere proiect Faza 2

04.06 – anuntare castigatori

11.06 – realizarea unei galerii cu proiectele castigatoare

Parteneri

  • Casa Corpului Didactic, 
  • Asociatia Roboclub,
  • Scoala Mihai Eminescu Rosiorii de Vede
  • Serious Evo SRL
  • Robotescu SRL

Instrumente utilizate

Concursul se desfasoara exclusiv online.

Pentru faza 1, inscrierea in competitie se face utilizand Google Forms.

Platformele de dezvoltare alese sunt alese in baza popularitatii in randul copiilor:

  • Scratch – platforma cuprinsa in curricula scolara pentru clasa a VI-a, cu aproape 60.000.000 utilizatori inregistrati
  • Roblox – platforma populara in randul copiilor, cu peste 150.000.000 jucatori inregistrati

Materialele ajutatoare le vom afisa pe siteul dedicat concursului: http://roboclub.ro

Pentru faza a 2-a, mentoratul finalistilor se va face folosind platforma Discord.

Criterii de evaluare a proiectelor

Evaluarea proiectelor se va face de catre un juriu format din partenerii experti in domeniile alese. 

Criteriile principale de care se va tine cont in evaluarea proiectelor sunt:

  • Incadrarea subiectului in tema data
  • Calitatea pedagogica abordata
  • Obiectivele pedagogice atinse
  • Calitatea scenariului jocului/animatiei
  • Implementarea scenariului
  • Facilitatea intelegerii subiectului
  • Calitatea grafica a jocului/animatiei
  • Originalitatea jocului/animatiei
  • Implicare

Palmaresul clubului

  • Hackathon Jeu Parle Francais – Locul 1 editia 2020
  • World Robot Olympiad Romania – locurile 2 si 5 editia 2019
  • First Lego League Jr – premii pentru Inovatie si  Profesionalism Demn editia 2019, Creativitate, Lucru in Echipa si Tinere Sperante in 2018
  • Meet and Code – organizatori evenimente in 2018, 2019